Kerkdiensten en corona, dec. 2020

Ga naar het nieuwsarchief | Gepubliceerd op: 17-12-2020

Corona-maatregelen vanaf heden t/m D.V. dinsdag 19 januari 2021

Afgelopen maandag (14 december) heeft onze regering de corona-maatregelen aangescherpt vanwege de snelle toename van het aantal besmettingen. Dinsdagavond heeft de corona-werkgroep vergaderd om de nieuwe maatregelen te vertalen naar de situatie in onze kerkelijke gemeente. Op basis hiervan heeft uw kerkenraad een aantal besluiten genomen, die u in het vervolg van deze brief kunt lezen. Mocht u naar aanleiding hiervan vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de scriba.

Wij hopen en bidden om een keer in de crisis waarin wij ons nu bevinden. Maar ook dat wij en ons volk de stem van God zullen horen, Die door deze crisis tot ons spreekt en ons terugroept tot Zijn Woord en dienst. Wij leven in de adventstijd en bereiden ons voor op het Kerstfeest. Laten wij Hem verwachten, Die het Licht der wereld is. Hij is gekomen en zal wederkomen. Zijn wij bereid?

Kerkdiensten

De kerkdiensten zullen gehouden worden met maximaal 30 aanwezigen (incl. kinderen). Het aantal “medewerkers” in de dienst zal ook beperkt worden (o.a. één kerkenraadslid minder). De indeling in drie groepen A-B-C blijft, maar niet de volledige groep zal meer in één dienst passen door het maximum aantal bezoekers.
U wordt gevraagd zich op de gebruikelijke wijze aan te melden via de website. Op zaterdag krijgt u van de corona-werkgroep een bevestiging per mail, waarin staat dat u in de dienst verwacht wordt waarvoor u zich hebt aangemeld.
Wanneer de betreffende groep de volgende keer weer aan de beurt is, zullen degenen die de keer ervoor niet meer toegelaten konden worden als eerste aan de beurt zijn. Vervolgens degenen die de keer ervoor zich niet hadden aangemeld (om persoonlijke redenen). Tenslotte komen de overige aanmeldingen aan de beurt totdat de limiet van 30 is bereikt.
Geeft u zich in elk geval altijd op als uw groep aan de beurt is en u in principe wilt komen.

Tijdens de kerkdiensten zal er net zoals de afgelopen weken twee keer worden gezongen. Uw kerkenraad vindt dit verantwoord gezien het geringe aantal kerkgangers, de grote onderlinge afstand en het ventilatiesysteem in de kerk.

Gemeente-activiteiten

Alle reguliere bijeenkomsten van clubs, verenigingen, catechisaties en ouderencommissie zullen uitsluitend digitaal gehouden worden. Dus geen bijeenkomsten in Eben-Haëzer. Eben-Haëzer is alleen open voor het terugbrengen en afhalen van boeken in de bibliotheek en op 19 december voor de diaconie (bezorgen van pakketten).

Het is wel mogelijk met een zeer beperkt aantal mensen een uitzending vanuit de kerk te organiseren voor een bepaalde doelgroep of voor de hele gemeente. De komende tijd staat o.a. het volgende gepland:

• Kerstzangdienst (24 december – ‘s avonds)

• Kerstfeest Reflector (25 december – ‘s middags)

Tenslotte

Omdat de regering D.V. 12 januari weer een persvergadering wil geven, zal de corona-werkgroep in die week ook vergaderen om eventuele veranderingen in maatregelen te bespreken. Wij zullen u via de website en de WhatsAppgroep op de hoogte blijven houden.

(17 december 2020)