Diaconale dorpsondersteuner

Soms is het moeilijk om financieel rond te komen, terwijl je leeft van een uitkering, onverwachtse tegenslagen hebt gehad, worstelt met een verslaving of omdat je het misschien lastig vindt om op een goede manier met geld om te gaan.
Naast dat het financieel lastig kan zijn, is het ook goed mogelijk dat je je eenzaam voelt. Misschien zou je wel graag meer contact willen hebben met mensen uit het dorp, maar weet je niet hoe of durf je dit contact niet aan te gaan.

Een gesprek of hulp nodig?

Weet dat je met deze vragen terecht kunt bij diaconale dorpsondersteuner, Marije Stegerman. Zij zet zich vanuit onze Hervormde gemeente in voor inwoners uit Kesteren en Opheusden die een beroep op haar willen doen. Niet als hulpverlener, maar als maatje. Iemand die meedenkt en naast je gaat staan. Het maakt niet uit wie je bent, bel, app of mail haar gerust. Dan komt ze bij je langs.
Haar contactgegevens e-mail: dorpsondersteuner@hervormdkesteren.nl en tel. 06-58947197

Wandelen

Op de dinsdagen in de even weken wandelen we met elkaar. Iedereen is welkom! We beginnen om 10 uur met een bakje koffie in Eben-Haëzer en wandelen vanuit daar zo’n 3 tot 5 kilometer en eindigen onze wandeling weer bij Eben-Haëzer. Van harte welkom om mee te wandelen. Opgeven is niet nodig.

Maaltijdproject ‘Samen smaakt beter’

Eet je ook een hapje mee? Eén keer in de twee maanden openen we de deuren van Eben-Haëzer (naast de kerk) om met elkaar van een maaltijd te genieten.
Soms is de stap groot om zomaar op iemand af te stappen. We willen een plek bieden waar je lekker kunt eten, nieuwe contacten op kunt doen, vriendschappen kunt sluiten en kunt ontdekken dat er mensen zijn die om je geven.
De kosten voor de maaltijd zijn €2,- per persoon (max. €10,- per gezin). Zijn de kosten een probleem? Voel je niet bezwaard, dan worden de kosten voor jou betaald.
Opgeven is handig, zodat we genoeg eten kunnen bereiden. Ook dieetwensen kunnen dan doorgegeven worden. Dit kan via samensmaaktbeter@gmail.com of via whatsapp bij dorpsondersteuner Marije via 06-58947197

Eerstvolgende maaltijden D.V.:

-        Woensdag 17 april (opgeven tot en met vrijdag 12 april)
-        Woensdag 5 juni (opgeven tot en met vrijdag 31 mei)

Diaconaal Dorpsondersteuner: wat houdt dat in?
Het woord diaconaal of diaconie is afgeleid van het Griekse woord diakonia. Dit woord betekent dienen. Iemand die diaconaal werk doet of diaken is, is dus iemand die andere mensen dient. De Heere Jezus noemt Zichzelf de Diakoon, de Dienaar.
Met diaconaal werk willen we Zijn voorbeeld volgen.

Dorpsondersteuner