Welkom in de kerk op Open Monumentendag!

Ga naar het nieuwsarchief | Gepubliceerd op: 31-08-2023

Dit jaar doen wij samen met andere kerken in de Neder-Betuwe op D.V. zaterdag 9 sept. mee aan Open Monumentendag. Onze kerk is het bezichtigen waard! Hoewel het kerkschip in 1945 door oorlogsgeweld is verwoest, zijn er naast de zeer oude verdedigingstoren prachtige onderdelen (denk bijvoorbeeld aan de eikenhouten preekstoel!) gespaard gebleven.

Kerkrentmeesters/gemeenteleden vertellen u/jou er in de kerk graag over. Het orgel zal ook bespeeld worden. Historicus Cees Verhaaf weet veel van de bouwhistorie. Aan de hand van twee prachtige maquettes en fraaie foto’s neemt hij u/jou in de kerkvoogdijkamer graag mee naar de vorige eeuw!
Van harte welkom tussen 10.00u en 16.00 in het Kesterense ten-dele-rijksmonument!