Dorpspaaszang online

Pasen is hét centrale feest van de christelijke kerk. Wekenlang leven christenen in de lijdenstijd (de 7 zondagen voor Pasen) naar Pasen toe. Het is het feest van leven uit de dood. Je ziet dat ook terug in de symbolen van de lente: narcissen, lammetjes... In de kerk draait het niet om de lente, maar om de dood en opstanding van de Heere Jezus.
Zijn dood betekende niet alleen een vreselijk einde, maar ook een nieuw begin. Doordat Hij alle leed en schuld op Zich nam is er verzoening mogelijk tussen God en ons mensen. Als wij onze zonden belijden, wil God die om Jezus wil vergeven. Dat is een machtig perspectief. De dood heeft het laatste woord niet meer!

Tijdens de dorpspaaszang op D.V. zaterdag 3 april stonden we stil bij het lijden en sterven van de Heere Jezus èn Zijn opstanding.

Thema: Jezus overwint!

Programma:

• Thuis meezingen van Paasliederen
  • Luisteren naar het Paasevangelie
  • Muzikale bijdrage
  • Programmaboekje

Bekijk en luister naar het programma via kerkdienst gemist - Kesteren (3 april).

Geloof?

Meer weten over het christelijk geloof of een Bijbel aanvragen? Zie www.hervormdkesteren.nl/home/geloof

FLYER PASEN HK PASEN 2021 WEB DP B