Corona en ons gemeenteleven

- 23 maart: Kerkdiensten en aanvullende besluiten gemeenteleven
- 13 maart: Dringende mededeling m.b.t. kerkdiensten i.v.m. coronavirus

Maatregelen kerkgang i.v.m. corona

Gezien de maatregelen is het belangrijk en noodzakelijk om voorafgaand aan de dienst aan te melden via hervormdkesteren.nl/aanmelden.

Voorafgaand aan de dienst:

• Bij verkoudheidsklachten dient u thuis te blijven.
  • Bij koorts en/of benauwdheid blijft het hele gezin thuis.
  • (Doop-)leden die behoren tot de door het RIVM vastgestelde risicogroepen adviseren wij thuis te blijven.
  • Voor ouderen vanaf 70 jaar geldt dat u wordt uitgenodigd (zolang het RIVM dit aanbeveelt), maar dat de keuze aan u is en u bewust bent van de mogelijke risico’s.

- Er zijn geen rugkussens in de kerk beschikbaar. Indien gewenst deze zelf mee te nemen.
- Ook voor Bijbels geldt: zelf een Bijbel meenemen.

In de kerk en na afloop (let op: ingang onder de toren):

Bij de ingang van de dienst vindt er triage plaats. Daarnaast het vriendelijke, doch dringende verzoek om bij binnenkomst en uitgaan een mondkapje te dragen.

1. WAT TE DOEN?
  • Desinfecteer uw handen. Help uw kinderen om dit ook te doen.
  • Er is geen gelegenheid om gebruik te maken van de garderobe.
  • Houd een onderlinge afstand van 1,5 meter met andere kerkgangers aan en volg de looproute.
  • Loop door volgens aanwijzingen van de coördinatoren en neem de u aangewezen plaats in.
  • Blijf zoveel als mogelijk op uw plaats in de kerk.
  • Na toiletbezoek is terugkeer in de kerk niet mogelijk. (Kinderen kunnen wel terugkomen in de kerk)
  • Echtparen en gezinsleden zitten bij elkaar.

2. DE DIENST ZELF:

• Er worden geen handen geschud door de ouderling van de dienst en voorganger.
  • Collectegeld geven kan in de kerk (na afloop van de dienst) en voor de kerkgangers thuis via de bank of via de GIVT App.
  • Vanaf zondag 30 augustus kan er weer gezongen worden in de kerk! Eerder kon dit niet omdat de ventilatiemogelijkheden in onze kerk beperkt waren. Doordat er nu een ventilatiesysteem is aangelegd, kan er tijdens de dienst voldoende geventileerd worden en is het dus verantwoord om te zingen. We zijn dankbaar dat de techniek op deze manier ingezet kan worden om als gemeente God te kunnen loven en prijzen in Zijn huis.

3. VERLATEN VAN DE KERK

• Verlaat uw plaats op aanwijzing van kosters/coördinatoren. Een looproute is aangegeven. Dit is eenrichtingsverkeer.
  • We zijn verblijd dat het weer mogelijk is om, met inachtneming van de 1, 5 meter afstand, op het kerkplein elkaar te ontmoeten. Verzoek om de loopruimte voor de deuren voldoende vrij te houden.
Woerden en kerk 154
Kerkstraat 4, Kesteren