Bevrijding

Op 10 mei 1940 viel Hitler-Duitsland op verraderlijke wijze ons land binnen. Na heldhaftig verzet - hoe fel is er bijvoorbeeld gevochten op de Grebbeberg! – moesten wij onze overgeven. Op 5 mei 1945 werden wij bevrijd. Aan bijna vijf jaren van een steeds verschrikkelijker wordende onderdrukking kwam een einde. Hoe goed om met elkaar bij dit heuglijke feit stil te staan. Op 24 april 1945 werd de dorpskerk van Kesteren bij een bombardement zwaar beschadigd. Op de foto ziet u de restanten van het eens zo fraaie koorgedeelte. Helaas kon de oude kerk niet worden opgebouwd, maar is ze tot de grond toe afgebroken.  Gelukkig mocht er ter plekke een nieuw kerkgebouw tegen de oude toren aan verrijzen. Het is nu in dit kerkgebouw dat wij stil willen staan bij de bevrijding.

Herdenking op donderdag 5 mei: De Waarheid overwint!

Tijdstip: 20.00 uur

• 77 jaar bevrijding: bezinning over de strijd tussen de leugen en de Waarheid, toen en nu, door H. van der Kooij
  • Zingen van liederen o.a. het Wilhelmus onder begeleiding van orgel, dwarsfluit, panfluit en trompet
  • Zie hier het programma

Van harte uitgenodigd in de kerk.

Meekijken- en luisteren is mogelijk via: kerkdienstgemist.nl - Hervormde Gemeente Kesteren

Beschadigde kerk mei