Bibliotheek 'Lectori Salutem'

Hartelijk welkom!

Leest u graag en kent u onze bibliotheek nog niet? Kom gerust eens een kijkje nemen!

Openingstijden en contributie

De bibliotheek is elke vrijdagavond open van 18.30 uur tot 20.00 uur en is te vinden op de eerste verdieping van het verenigingsgebouw Eben-Haëzer (naast de hervormde dorpskerk, Kerkstraat 2a, Kesteren).
De contributie bedraagt voor 2024: kinderen € 15,- jongeren € 20,- en volwassenen € 30,-. Hiervoor mag u en jij 3 boeken per week meenemen. De uitleentermijn is 3 weken. De boeken zijn twee keer kosteloos te verlengen (voor 3 weken). Ook in de zomer is de bibliotheek open. Dan geldt er een langere uitleentermijn en kunnen er meer dan 3 boeken geleend worden.

Iedereen, jong of oud, is van harte welkom. Hiervoor hoef je geen lid van onze kerkelijke gemeente te zijn.

Nieuwsbrief

De nieuwsbrief van december is uit! Neem hem mee in de bibliotheek of lees hem hier.

Online verlengen en reserveren

De uitleentermijn van uw boeken kunt u twee keer verlengen met drie weken, mits deze boeken niet gereserveerd zijn door andere leden. Log daarvoor in op uw account (zie hieronder). Eventueel kunt u ook verlengen via e-mail bibliotheek@hervormdkesteren.nl of telefonisch, door tijdens de openingstijden te bellen naar Eben-Haëzer, tel. 0488-481237.

Boeken die uitgeleend zijn, kunt u online reserveren. Log ook daarvoor in op uw Aura-account.

Heeft u vragen? Mail of bel Rita Hol (0488-481317) of e-mail: bibliotheek@hervormdkesteren.nl.

Knop Word lidInloggen knop

Of ga rechtstreeks naar de volgende onderwerpen:

Marius Eloise en Gerrieke mei 2020

Onze boekencollectie bekijken

Wist u dat u als lid thuis onze collectie boeken kunt bekijken? U kunt dan meteen zien of een bepaald boek aanwezig is in de bibliotheek, of dat het bijvoorbeeld is uitgeleend. Boeken die aanwezig zijn, kunt u op vrijdagavond zelf bij ons uit de kast komen halen. Alleen boeken die uitgeleend zijn, kunt u via de website reserveren. U krijgt een mail van ons, zodra het boek voor u klaarligt.

- Volg deze link voor instructie hoe u een account aan kunt maken en hoe u uitgeleende boeken kunt reserveren

- Laat het venster openstaan, ga terug naar de website en

- Volg deze link om een account aan te maken en deze link om in te loggen op een bestaand account

De collectie in de bibliotheek bestaat voornamelijk uit christelijke boeken en boeken die met het christelijk geloof verwant zijn.
Deze ruim 8.000 boeken zijn verdeeld in de volgende categorieën:
romans, jeugdboeken 15+, jeugdboeken 12+,  jeugdboeken 12-, kinderboeken, prentenboeken, kind/hobby & informatie, algemeen, literatuur, theologie, pastoraat en opvoeding.

Er worden regelmatig nieuwe boeken aangeschaft Heeft u misschien een tip? Laat het ons weten via dit formulier of stuur een mail aan bibliotheek@hervormdkesteren.nl.

Bankrekening bibliotheek

Rekeningnummer: NL30RABO0373710348 met de naam Diaconie Herv. Gemeente Kesteren Inz. Lectori Salutem.

Als u de statuten of het huishoudelijk reglement wil lezen, klik dan op een van onderstaande links.

- Statuten

- Huishoudelijk reglement