Voorganger: ds. A. Snoek
Datum: 05-12-2021
Tijd: 10.00 uur
Informatie:

Dit is een link naar de uitzending via www.kerkdienstgemist.nl

Collecten: 1e TWR (wereldwijde verspreiding Evangelie via lokale radiozenders)
e kerk en eredienst
e onderhoud gebouwen
Psalmen en gezangen: Vz. Lofzang van Maria : 1 (z)
  Ps. 39:3 (z)
  Tien Geboden : 9

Ps. 89:9 (z)
  Lofzang van Simeon : 2 (z)
  Ps. 32:1
  Ps. 146:5 (z)
  Ps. 103:9 (z)
Schriftlezing: Psalm 146
Tekst: Jesaja 42:5-7

Psalm 146

1 Hallelujah! O mijn ziel! prijs den HEERE.

2 Ik zal den HEERE prijzen in mijn leven; ik zal mijn God psalmzingen, terwijl ik nog ben.

3 Vertrouwt niet op prinsen, op des mensen kind, bij hetwelk geen heil is.

4 Zijn geest gaat uit, hij keert wederom tot zijn aarde; te dienzelfden dage vergaan zijn aanslagen.

5 Welgelukzalig is hij, die den God Jakobs tot zijn Hulp heeft, wiens verwachting op den HEERE, zijn God is;

6 Die den hemel en de aarde gemaakt heeft, de zee en al wat in dezelve is; Die trouwe houdt in der eeuwigheid.

7 Die den verdrukte recht doet, Die den hongerige brood geeft; de HEERE maakt de gevangenen los.

8 De HEERE opent de ogen der blinden; de HEERE richt de gebogenen op; de HEERE heeft de rechtvaardigen lief.

9 De HEERE bewaart de vreemdelingen; Hij houdt den wees en de weduwe staande; maar der goddelozen weg keert Hij om.

10 De HEERE zal in eeuwigheid regeren; uw God, o Sion! is van geslacht tot geslacht. Hallelujah!

Jesaja 42:5-7

5 Alzo zegt God, de HEERE, Die de hemelen geschapen, en dezelve uitgebreid heeft, Die de aarde uitgespannen heeft, en wat daaruit voortkomt; Die den volke, dat daarop is, den adem geeft, en den geest dengenen, die daarop wandelen:

6 Ik, de HEERE, heb u geroepen in gerechtigheid, en Ik zal u bij uw hand grijpen; en Ik zal u behoeden, en Ik zal u geven tot een Verbond des volks, tot een Licht der heidenen.

7 Om te openen de blinde ogen, om de gebondenen uit te voeren uit de gevangenis, en uit het gevangenhuis, die in duisternis zitten.

Preekstoel en gemeente